دلیل تست کارت گرافیک چیست؟

۵ بازديد

سوالی است که برای اغلب کاربران به پیش آمده است. کارت گرافیک در واقع جزء مهم ترین قطعات یک کامپیوتر یا لپ تاپ می باشد که در نبود آن نمی توان کار های گرافیکی مانند اجرای بازی ها و… را انجام داد. به همین دلیل است که همیشه یکی از نشانه های یک سیستم قوی  داشتن کارت گرافیک مناسب می باشد. شما در خرید لپ تاپ بسته به کاری که می خواهید انجام دهید، کارت گرافیک های مختلفی را نیازمندید. مثلا اگر یک گیمر باشید به کارت گرافیک قوی تری احتیاج دارید اما اگر به دنبال خرید لپ تاپ دانشجویی باشید به کارت گرافیک چندان قوی نیاز پیدا نخواهید کرد. حال اگر شما یک لپ تاپ کاستوم شده یا استوک بخرید حتما باید از سلامت کارت گرافیک آن مطمئن شوید. برای این کار می بایست آن را تست نمایید. در این مطلب ما سعی داریم چگونگی تست کارت گرافیک را به شما آموزش دهیم.

قبل از این که به چگونگی تست کارت گرافیک بپردازیم، به این سوال می رسیم که چرا باید کارت گرافیک را تست کنیم؟ به طور کلی قطعات سخت افزاری کامپیوتر و لپ تاپ بسیار حساس می باشند و اگر به درستی استفاده نشوند می توانند به راحتی خراب شوند و در طولانی مدت آسیب زیادی به سیستم تان برسانند. حال ممکن است شما به تازگی لپ تاپ یا کارت گرافیک کارکرده ای  را خریده باشید. در این حالت حتما باید آن را تست نموده و از سالم بودن آن مطمئن شوید. در واقع مهم ترین کاربرد و هدف از انجام این تست، اطمینان حاصل کردن از سلامت کارت گرافیک می باشد. اگر کارت گرافیک نتواند امتیاز کافی را در بنچمارک ها بدست آورد، باید آن را ارتقا دهیم و یا این که با کارت گرافیک بهتری تعویض نماییم. به طور کلی دلایل تست کارت گرافیک در 3 مورد خلاصه می شوند:

  1. کسب اطلاعات پایه ای از کارت گرافیک و فهمیدن این موضوع که آیا این کارت گرافیک در حد و اندازه های هم رده های خود کارکرد دارد یا خیر.
  2. مقایسه عملکرد سیستم تان تا در صورت لزوم کارت گرافیک آن را ارتقا دهید.
  3. بررسی پایدرای و موارد ضروری کارت گرافیک مانند سرعت کلاک و…

روش های تست کارت گرافیک

کارت گرافیک ها معمولا طول عمر زیادی دارند و اگر به درستی از آن ها استفاده شود می توانند تا چندین سال بازدهی مناسب داشته باشند. حال اگر می خواهید که سلامت کارت گرافیک تان را بسنجید، راه های زیادی برای این عمل موجود می باشد. یکی از ساده ترین کار هایی که می توانید انجام دهید اجرای بازی هایی در حد کارت گرافیک تان می باشد. در حین اجرای بازی ها در واقع بیشترین فشار به کارت گرافیک وارد می شود و به آسانی می توان متوجه سالم بودن یا نبودن آن شد. همچنین می توانید با استفاده از اپلیکیشن های مختلف، سلامت آن را به صورت درصدی به دست آورید. البته باید آگاه باشید که در واقع هیچ روش یا اپلیکیشنی برای تست قطعی کارت گرافیک وجود ندارد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.