آزمون آيلتس چيست؟

۲۹ بازديد

آزمون آيلتس (IELTS)، يكي از معتبرترين روش‌هاي سنجش مهارت در زبان انگليسي است . اين آزمون، چهار مهارت زبان انگليسي افراد را در چهار زمينه ارزيابي مي‌كند: شنيداري(Listening)، گفتاري(Speaking)، نوشتاري(Writing) و خوانشي(Reading). در صورتي كه بين نمره ۰ تا ۹، بتوانيد نمره ۶ يا بالاتر كسب كنيد، مدرك آيلتس شما اعتبار كافي براي كاربردهاي شغلي و تحصيلي را خواهد داشت.

آمادگي براي ازمون ايلتس درايران

براي شركت در اين آزمون، مانند هر امتحان ديگري، نياز به آمادگي قبلي داريد. هيچ‌ چيز مانند شركت در كلاس‌، نمي‌تواند روند رشد شما را تضمين كند. ميان اين‌همه كلاس آنلاين زبان  و حضوري، همه به دنبال بهترين‌ كلاسهاي آيلتس  در ايران هستند.

لغو آزمون آيلتس در ايران، شايعه يا واقعيت؟

روز ۲۱ دي ماه ۱۴۰۱، خبري منتشر شد كه براي داوطلبان آيلتس ناخوشايند و البته غير قابل باور بود. آزمون آيلتس در ايران، به دستور سازمان سنجش و آموزش كشور، به حالت تعليق درآمده است . اگر شما هم جزو اين دسته كه از اين خبر ناراحت شديد، بهتر است از جزييات اين ماجرا بيشتر باخبر شويد تا و از تلاش براي آمادگي آزمون دست نكشيد:

● آزمون آيلتس در ايران، تا پايان بهمن برگزار خواهد شد. به اين ترتيب، اگرچه در حال حاضر امكان ثبت‌نام وجود ندارد اما اگر قبلا نام‌نويسي و در حال يادگيري زبان هستيد، مي‌توانيد در آزمون حضور يابيد.

● سازمان سنجش و آموزش كشور، به عنوان مرجع معتبر برگزاري آزمون آيلتس در ايران، خبر لغو هميشگي را تاييد نكرده است.

● در بدترين حالت ممكن، مي‌توانيد به كشورهاي همسايه مانند تركيه سفر كنيد و در اين كشور، آزمون آيلتس بدهيد.

تكليف داوطلبان پس از لغو آزمون آيلتس در ايران:

به هيچ وجه از تلاش دست نكشيد؛ با لغو آزمون، تمام راه‌ها به بن‌بست نخواهند رسيد.

 چند نكته را در نظر داشته باشيد:

● شركت در كلاس آيلتس را ادامه دهيد.

● مرور منابع و آزمون شبيه‌ساز را فراموش نكنيد.

● راه‌هاي شركت در آزمون آيلتس خارج از ايران را بررسي كنيد.

اگر شما هم قصد شركت در آزمون آيلتس در ايران را داشتيد، بهتر است بدانيد كه اين وضعيت موقتي است. و به دوره زبان انگليسي خود ادامه دهيد.

 

برای موفقیت در آزمون آیلتس، اهمیتی بسیاری به تهیه و برنامه‌ریزی مناسب قبل از آزمون اختصاص داده می‌شود. ابتدا، باید با ساختار آزمون و نوع سوالات آشنا شوید. برنامه‌ریزی زمانی مطمئن و متعادل برای مطالعه مواد آموزشی و تمرین سوالات آزمون بسیار حیاتی است. همچنین، تمرین مکالمه و نوشتن نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. برای تقویت مهارت‌های شنیداری و خواندن، می‌توانید به پادکست‌ها، فیلم‌ها، و منابع آموزشی متنوع دسترسی پیدا کنید. همچنین، در موقعیت‌های واقعی مکالمه کردن با دوستان یا همکاران که زبان انگلیسی را به روز رسانی می‌کنند، بسیار مفید است. علاوه بر این، استفاده از منابع آموزشی معتبر و کتاب‌های درسی مناسب نقش مهمی در آمادگی شما برای آزمون خواهد داشت.

https://charbzaban.com/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3%DB%8C/%D8%A2%DB%8C%D9%84%D8%AA%D8%B3/%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B1%DB%8C%D8%B2%DB%8C.html

ثانیاً، تمرکز بر بهبود نقاط ضعف خود و تثبیت نقاط قوت بسیار حیاتی است. برای این کار، می‌توانید از تست‌های تشخیصی استفاده کنید تا نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و بر روی آن‌ها کار کنید. علاوه بر این، شرکت در کلاس‌های آموزشی و یا خدمات آنلاین ممکن است به شما کمک کند تا بهبود یابید. همچنین، مطالعه نمونه سوالات آزمون و انجام تمرین‌های بیشتر به شما کمک می‌کند تا با ساختار سوالات آشنا شده و در زمان محدود آزمون بهتر عمل کنید. در نهایت، تمرکز بر روی سلامتی روانی و فیزیکی نیز بسیار مهم است؛ زیرا استرس و فشار می‌تواند عملکرد شما را در آزمون تحت تاثیر قرار دهد. ایجاد یک برنامه تفریحی و آرامش برای خود در دوره آمادگی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.