تاثیر دیدن فیلم زبان اصلی بر یادگیری زبان

۳۰ بازديد

حتما تا به حال درباره تاثیر تماشای فیلم های خارجی در یادگیری زبان دوم شنیده اید. در فیلم های خارجی که به زبان اصلی هستند، شما اصطلاحات، واژگان و دستور زبان را به خوبی مشاهده می کنید. اما حال سوال اینجاست که آیا واقعا تماشای فیلم بر یادگیری زبان دوم تاثیر گذار است؟

مزایای  یادگیری سریع زبان با تماشای فیلم های خارجی:

۱- را در معرض جدید فرهنگی و شرایط درک بهتر زبان قرار می دهند.

۲-برای مشاهده زبان بدن و سایر نشانه های غیرکلامی، راهی بسیار عالی هستند.

۳-نسبت به کتاب های آموزشی، واژگان معتبر بیشتری را یاد می گیرید.

۴-اصطلاحات و روش های محاوره ای بیان ایده ها را می توانید به کمک فیلم ها یاد بگیرید.

۵-با کمک سناریو های فیلم ها می توانید در دنیای واقعی به شکل مسلط از یک زبان خارجی استفاده نمایید.

فیلم را فقط تماشا نکنید، آن را مطالعه کنید! تماشای فیلم به تنهایی اثر بخشی چندانی ندارد و شما باید به شکل طبقه بندی شده، موضوعات و مباحث آموزشی در فیلم را مطالعه کنید. در آغاز کار از فیلم های مبتدی تر استفاده کنید و سعی کنید گرامر انگلیسی، لغات و نحوه بکارگیری جملات و کلمات در جمله را بفهمید.  اصطلاحاتی را یادداشت کنید.

توجه داشته باشید که نمی توانید یک شبه و بدون تمرین و تکرار تنها با دیدن یک فیلم به تسلط فوق العاده ای در زبان برسید. شما باید مرتبا تکرا و تمرین داشته باشید و اوقات بسیاری از روزتان را صرف یادگیری زبان دوم کنید.

سعی کنید از روی بازیگران فیلم کپی برداری کنید و نحوه تلفظ و صحبت هایشان را تقلید و تکرار کنید. هر چه بیشتر خودتان را غرق در یادگیری و تکرار مکالمه انگلیسی فیلم کنید، مهارت شما در یادگیری زبان بیشتر می شود.

گاهی دیدن یک فیلم با یک فرد حرفه ای و یا معلمی که مهارت های زبانی بالایی دارد، می تواند سرنخ های جدیدی را از یادگیری زبان در اختیار شما بگذارد. بنابراین اگر امکانش برایتان وجود دارد، فیلم ها را با مشورت معلمان و مدرسان زبان انتخاب و مرور کنید.

یادگیری زبان در خانه امکانی بسیار موثر و قدرتمند است که به افراد امکان می‌دهد تا به صورت غیررسمی و در زمان‌های اختصاص یافته خود، با عمق بیشتری به زبان مورد نظر خود آشنا شوند. یکی از مزایای بزرگ یادگیری زبان در خانه، این است که افراد به دور از فشارها و تنش‌های محیط‌های آموزشی رسمی، با راحتی و آسایش می‌توانند با روش‌هایی که برای خود مناسب می‌دانند، به یادگیری مشغول شوند. به عنوان مثال، افراد می‌توانند از منابع آموزشی مختلفی مانند کتاب‌ها، ویدئوها، نرم‌افزارهای آموزشی و حتی تماشای فیلم‌ها و گوش دادن به موسیقی‌های زبان مورد نظرشان برای تقویت مهارت‌های زبانی خود استفاده کنند.

 

در کنار این، یادگیری زبان در خانه امکان بیشتری برای تمرین و تکرار فراهم می‌کند. افراد می‌توانند با تکرار و تمرین مستمر، واژگان، اصطلاحات و ساختارهای جملات را بهتر به خاطر بسپارند و مهارت‌های مکالمه، شنیداری، خواندن و نوشتن خود را بهبود بخشند. همچنین، در محیط خانگی افراد می‌توانند با دیگران در خانه یا حتی از طریق اینترنت، در گفتگوهای زبانی شرکت کنند و تجربه‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند که این امر می‌تواند به تقویت اعتماد به نفس و انگیزه آن‌ها در یادگیری زبان کمک کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.