معرفی بهترین کانفیگ لپ تاپ در ۲۰۲۳

۲۸ بازديد

بهترین کانفیگ لپ تاپ، یا به عبارتی انتخاب قدرتمند ترین لپ تاپ را با توجه به بازار امروز نمیتوان به شرکت یا کمپانی خاصی اختصاص داد. چیزی که واضح و خالی از تعجب است، پیشرفت برند های معروف سازنده لپ تاپ و ماندن در رقابت با بهترین ها است. شرکت های سازنده لپ تاپ، با توجه به استفاده و کارایی که کاربران نسبت به استفاده خود از لپ تاپ انتظار دارند، لپ تاپ های متنوع و متناسب با شرایط مختلف را طراحی و روانه بازار کرده اند تا در تمامی عرصه ها حرفی برای گفتن داشته باشند. به طور کلی برای بررسی کانفیگ یک لپ تاپ باید به مواردی همچو پردازنده مرکزی، گرافیک، رم، صحفه نمایش، کیبورد و ترک پد، شارژدهی، حافظه، ابعاد و وزن توجه کرد. بازه قیمتی یکی دیگر از مورد توجه ترین گزینه های استفاده کنندگان لپ تاپ ها هستند که شرکت های سازنده نیز خودشان را در این رقابت نگه میدارند.

یکی از برترین نکات و مورد توجه ترین مساله در انتخاب و خرید لپ تاپ میتواند پردازنده مرکزی باشد. به طور معمول، کانفینگ بهترین مارک لپ تاپ هایی که در بازار وجود دارد از پردازنده مرکزی AMD و یا از کمپانی INTEL استفاده میکنند. در بین پردازنده های AMD رتبه نخست به Ryzen 9 7945HX تعلق میگیرد. این تراشه با داشتن حداکثر فرکانس 2.50 تا 5.45 گیگا هرتز، 16 هسته و 32 رشته ما بین دیگر پردازنده ها یک ابر پردازنده محسوب میشود. اما از کمپانی اینتل میتوان دست بر روی پردازنده Intel Core i9 – 13950HX گذاشت که در ابتدای سال 2023 وارد بازار شد تا ثابت کند مسیر رو به جلوی این شرکت توقف ناپذیر است. محدوده فرکانسی این پردازنده از 1.6 شروع شده تا 5.50 گیگا هرتز ادامه دارد. 24 هسته و 32 رشته باعث شده است که این پردازنده معیار های عملکردی باور نکردنی داشته باشد.

کدام لپ تاپ مناسب کدام کار است؟

با معرفی کردن بهترین پردازنده های مرکزی، گرافیک ، رم مورد نیاز و یا دیگر موارد، مشخص شد که پرچم دار های بازار میتوانند چه خصوصیاتی را داشته باشند. برای مثال لپ تاپ لنوو مدل  LOQ Gaming با داشتن پردازنده Core i7 – 13620H، رم 16، کارت گرافیک GeForce RTX 4060 8GB یکی از لپ تاپ هایی مورد علاقه گیمر ها است. جنس بدنه آلومینیومی، وزن 2.4 کیلوگرمی با سیستم خنک کننده قدرتمند از جمله ویژگی هایی است که در بخش طراحی جلوه زیبایی به این لپ تاپ میبخشد. البته وزن نسبتا بالای این لپ تاپ اجازه نمیدهد که در کنار سبک ترین لپ تاپ گیمینگ های موجود در بازار قرار بگیرد. خالی از لطف نیست که این لپ تاپ با توجه به سخت افزار هایی که در خود جای داده، قیمت مناسبی هم دارد و یک گزینه بسیار مطلوب برای انتخاب میتواند باشد. از این سو اگر به دنبال لپ تاپی برای انجام فعالیت های روزانه خود هستید نباید از لپ تاپ Acer Aspire vero غافل شوید.

نکات خرید پاور بانک لپتاپ، بسیار حیاتی و مهم هستند که لازم است آن ها را در نظر بگیرید. اولین نکته مهم، توان پاور بانک است. لپ تاپ‌ها نیاز به توان بالایی دارند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که پاور بانک انتخابی توان کافی برای شارژ لپ تاپ شما را دارد. همچنین، ورودی و خروجی پاور بانک باید با لپ تاپ شما سازگار باشد تا به‌طور صحیح عمل کند. برای مثال، اگر لپ تاپ شما از پورت USB-C برای شارژ استفاده می‌کند، پاور بانک خریداری شده باید این پورت را داشته باشد.

 

نکته دیگری که باید در نظر گرفته شود، ابعاد و وزن پاور بانک است. انتخاب یک پاور بانک کوچک و سبک اما با توان کافی برای شارژ لپ تاپ می‌تواند بسیار مفید باشد، به‌ویژه اگر از لپ تاپ برای مسافرت یا استفاده در مکان‌هایی که دسترسی به پریز برق محدود است، استفاده می‌کنید. همچنین، در نظر داشته باشید که باتری لپ تاپ شما چقدر ظرفیت دارد و زمان مورد نیاز برای شارژ آن را بررسی کنید تا بتوانید پاور بانک مناسبی را انتخاب کنید که به طور کافی برای نیازهای شما کافی باشد. با توجه به این نکات، انتخاب پاور بانک مناسب برای لپ تاپ شما می‌تواند به شما کمک کند تا همیشه به شارژ بودن لپ تاپ خود اطمینان داشته باشید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.