آزمون آيلتس IELTS چيست؟

۶۲ بازديد

در اين مقاله درباره اينكه آيلتس چيست؟ كامل با شما صحبت خواهيم كرد و از انواع آزمون هاي آن ميگوييم كه هر كدام چه تفاوت هايي باهم دارند تا در نهايت بهترين تصميم را براي انتخاب اين آزمون داشته باشيم.

حتما اسم آزمون آيلتس را بارها شنيده‌ايد و تمايل داريد اطلاعاتي در خصوص اين آزمون كسب كنيد. IELTS مخفف International English Language Testing System است. اين كلمه سيستم آزمون زبان انگليسي در سطحي بين المللي را نشان مي‌دهد.

آزمون آيتلس انواع مختلفي دارد و هر فرد براساس نوع هدف خود از دريافت نمره آيتلس، بايد در آزمون شركت كند. معمولا آزمون آيلتس مي‌تواند يك معيار مشخص و جهاني براي تعيين سطح زبان انگليسي افراد باشد. به همين دليل، اكثر پرونده‌هاي مهاجرتي، بر روي نمره آيلتس حساب ويژه‌اي باز مي‌كنند؛ چرا كه اگر افراد سطح زبان‌شان حدنصاب نمره‌ اعلام شده از سوي موسسات آموزشي، دانشگاه‌ها، شركت‌ها و كشورهاي مختلف را اخذ نموده باشند، مي‌توان اطمينان حاصل كرد كه از پس زندگي در يك كشور به زباني ديگر برمي‌آيند.

انواع آزمون آيلتس 

اگر در گيرودار آموزش زبان انگليسي باشيد يا قصد مهاجرت، اخذ پذيرش تحصيلي و فاند داشته باشيد، حتما شناخت انواع آزمون آيلتس براي‌تان اهميت ويژه‌اي دارد. اين آزمون در دو نوع مختلف برگزار مي‌شود كه به عنوان زبان آموز و داوطلب IELTS لازم است آن را بشناسيد.

1- آزمون آيلتس آكادميك

همان‌طور كه از اسم اين آزمون پيدا است، منابع آن دلالت بر يك آموزش آكادميك دارند. در واقع، خروجي اين آزمون نشان دهنده مهارت فرد براي درك موضوعات آكادميك و مباحثي است كه در آموزش‌هاي آكادميك و فضاي حرفه‌اي مطرح مي‌شود. افرادي كه قصد مهاجرت جهت ادامه تحصيل در مقاطع ارشد و بالاتر را دارند، بايد در صورت درخواست دانشگاه يا مركز علمي مدنظر، نسبت به شركت در آزمون آيلتس Academic اقدام كنند.

2- آزمون آيلتس جنرال

زماني كه فرد قصد سفر به كشورهايي را داشته باشد كه زبان انگليسي به عنوان زبان رسمي آن‌ها شناخته مي‌شود، لازم است در آزمون آيلتس مهارت خود را در سطح عمومي بررسي كند. نتيجه آزمون آيتلس جنرال براي شركت در سنجش‌هاي مهارتي جهت استخدام در شغل‌هاي مختلف، گذراندن دوره‌هاي كوتاه مدت كاري يا آموزشي كاربرد دارد.

3- آزمون آيلتس UKVI

يكي از آزمون‌هاي آيلتس كه معمولا براي مهاجرت به كشور انگلستان مورد استفاده قرار مي‌گيرد،  IELTS UKVI است. اين آزمون با نظارت بيشتر در چگونگي برگزاري و شركت در امتحان در سطحي حرفه‌اي اجرا مي‌شود. منابع آزمون UKVI با آزمون آيلتس عادي تفاوت چنداني ندارد، اما نكته مهم نظارت بر برگزاري و اعتبار بالاي نمره اين آزمون است. از نتيجه آزمون آيلتس UKVI براي مهاجرت و اخذ پذيرش آموزشي و كاري در ساير كشورها نيز مي‌توان استفاده كرد.

 

معیارهای انتخاب بهترین موسسات IELTS در ایران

از آنجا که شرایط متقاضیان آیلتس معمولا ویژه است، و مدت زمان اندکی برای شرکت در آزمون و گرفتن نتیجه شان وقت دارند، همچنین بحث کسب و کار میان می آید، پیدا کردن بهترین راهنما برای آنکه وقتتان هدر نرود کار سختی می شود. شما نیاز دارید مرکزی را پیدا کنید که از نظر اخلاقی، به فکر آن باشد که وقت و انرژی شما تلف نشود و کسب درآمد جزء اولویت های بعدی باشد. اما متاسفانه، بازار آموزش در ایران چنین نیست.بهترین آموزشگاه آیلتس

روزانه ده ها مورد از کسانی را می بینیم که بعد از خرج کردن ده ها میلیون تومان برای آموزش آیلتس، و ده ها میلیون دیگر برای شرکت در آزمون آیلتس، همچنان سر نمره ۶.۵ گیر کرده و به ۷ نمی رسند. برخی، خریدن مدرک آیلتس به فکرشان می زند که آن هم چاهیست عمیق تر از وضعیت کنونی شان. پس نتیجه می گیریم که باید در مسیری درست قدم بردارید و منابع خود را هدر ندهید. این مقاله برای همین نوشته شده است؛ خوب بخوانید و در تصمیم گیری خود دقت کنید.بهترین آموزشگاه زبان فرانسه

اما یافتن موسسات برتر IELTS کار ساده ای نیست. در زیر، به فاکتورهایی اشاره می کنیم که تقریبا همگی شان برای انتخاب بهترین موسسات آیلتس نقش پررنگی داشته و نیازمند بررسی هستند.

وقت آن می رسد که به سراغ بهترین موسسات IELTS و بهترین آموزشگاه های آیلتس سال حاضر برویم. این لیست چند بار در سال ویرایش شده و عملکرد این موسسات با توجه به فاکتور های زیر مورد ارزیابی قرار می گیرد.

نوشتن قسمت رایتینگ آیلتس یکی از بخش‌های مهم و مرکزی این آزمون است که مهارت‌های نوشتاری شما را سنجیده و ارزیابی می‌کند. این بخش شامل دو تمرین اصلی می‌شود: تسک ۱ که شامل نوشتن یک پرونده (یا گزارش) توصیفی است و تسک ۲ که شما را به نوشتن یک مقاله تحلیلی یا یک بحث می‌طلبد.

در تسک ۱، شما باید توانایی شرح دادن و توصیف یک نمودار، نمودار یا جدول را داشته باشید. در این تمرین، از شما خواسته می‌شود تا با استفاده از داده‌های ارائه شده، یک توصیف کامل و دقیق از موضوع مورد بحث ارائه دهید.

 

در تسک ۲، شما باید یک مقاله تحلیلی یا یک بحث را به نگارش درآورید. شما باید دیدگاه خود را در مورد موضوع مطرح شده بیان کنید، دلایل و استدلال‌های خود را ارائه دهید و به آن پشتیبانی کنید. در این بخش، توانایی ارائه دیدگاه منطقی، سازنده و متقاعد کلیدی است.

برای موفقیت در بخش رایتینگ آیلتس، مهم است که با دقت به دستور زبان و واژگان خود توجه کنید، به طور کامل به سوالات پاسخ دهید و ایده‌ها و دیدگاه‌های خود را به شکل منطقی و سازنده ارائه دهید. همچنین، تمرین مداوم و بازبینی نوشته‌های خود بسیار مفید است تا بتوانید مهارت‌های خود را بهبود بخشید و با آزمون آشنایی بیشتری پیدا کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.