جایگاه ضمایر مفعولی در جمله

۱۶ بازديد

تمرین برای ضمایر مفعولی یکی از موضوعات ساده در گرامر انگلیسی است و در عین حال مبحثی نسبتا ساده است. ضمیر ها در زبان انگلیسی همانند سایر زبان ها انواع مختلفی دارند و می توانیم  با استفاده از آن ها در جمله از تکرار بی مورد اسم ها و واژه ها جلوگیری کنیم و به شیوایی و روانی سخن بیفزاییم. مبحث گرامر در زبان انگلیسی اهمیت بسیار زیادی دارد اما تا حدودی طاقت فرسا است و باید با صبر و حوصله و تمرین مستمر آن را یاد گرفت. مبحث ضمایر مفعولی نیز یکی از مباحث گرامری در زبان انگلیسی می باشد. ضمایر مفعولی، تنها ضمایر موجود در این زبان نیستند و تنوع زیادی در آن ها وجود دارد. در ادامه به معرفی ضمایر مفعولی و کاربرد آن ها در جمله و همچنین تفاوت آن ها با ضمایر فاعلی می پردازیم.

ضمیر و انواع ضمیر چیست؟

قبل از اینکه به معرفی ضمایر مفعولی بپردازیم و کابرد آن ها را در جمله توضیح دهیم، ابتدا تعریف مختصری از ضمیر و انواع آن را می کنیم. ضمیر در واقع کلمه ای است که در جملات به جای اسم می آید و از تکرار چند باره ی یک اسم جلوگیری می کند. ضمیر ها در زبان انگلیسی انواع مختلفی دارند و بخش های زیر تقسیم بندی می شوند.

  • ضمایر فاعلی یا subject pronouns
  • ضمایر مفعولی یا object pronouns
  • ضمایر ملکی یا possessive pronouns
  • ضمایر انعکاسی یا reflexive pronouns
  • ضمایر اشاره یا demonstrative pronouns

این موارد انواع مختلف ضمیر بودند که در ادامه و در این مطلب به معرفی ضمایر مفعولی می پردازیم.

ضمایر مفعولی

مفعول واژه ای است که معمولا در ابتدای جمله  می آید و برخلاف فاعل که انجام دهنده ی کار است، مفعول دریافت کننده کار می باشد یا به عبارتی کار بر روی آن انجام می شود و علاوه بر ضمایر مفعولی می تواند اسامی افراد، اشیاء و سایر کلماتی که نقش دستوری اسم می گیرند نیز به جای آن استفاده شود.

He read the book.

او کتاب را خواند.

 ضمایر مفعولی در واقع کلماتی هستند که به جای مفعول به کار گرفته می شوند و از تکرار آن در جملات بعدی جلوگیری می کنند. مفعول ها خود به سه دسته تقسیم می شوند و می توانند مفعول مستقیم، مفعول غیر مستقیم و یا مفعول حرف اضافه باشند. ضمایر مفعولی در واقع به جای این مفعول ها به کار گرفته می شوند. ضمایر مفعولی خود از ضمایر فاعلی ساخته می شوند که برخی از آن ها شکل شان تغییر می کند و برخی دیگر به همان شکل تکرار می شوند.  یادگیری زبان انگلیسی به روش پازلینگ بهترین روش برای یادگیری سریع و عمیق است.

جمله‌سازی در زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین عناصر در ارتباط‌دهی افراد و انتقال اطلاعات است. این فرآیند می‌تواند در ارتباطات روزمره، نوشتاری و گفتاری اهمیت بسیاری داشته باشد. در جمله‌سازی انگلیسی، توجه به نکات جمله سازی زبان انگلیسی زیر بسیار اساسی است:

ترتیب کلمات: ترتیب کلمات در جمله انگلیسی اغلب مهم است و معمولاً از الگوهای خاصی پیروی می‌کند. برای مثال، در جمله‌ای مثل "She eats apples", فاعل (She) قبل از فعل (eats) و مفعول (apples) آمده است.

 

استفاده از فعل: انتخاب و استفاده صحیح از فعل در جمله بسیار مهم است. فعل باید با فاعل مطابقت داشته باشد و زمان و شخص فعل با مفهوم جمله تطابق داشته باشد. به عنوان مثال، اگر جمله در زمان حال ساده باشد و فاعل سوم شخص مفرد باشد، فعل باید به شکل سوم شخص مفرد (بدون s) باشد.

به طور کلی، برای جمله‌سازی در زبان انگلیسی، ترتیب کلمات، استفاده از فعل مناسب، استفاده از حروف ربط و انتخاب کلمات مناسب بسیار مهم است. با توجه به این نکات، افراد می‌توانند جملاتی روان و قابل فهم بسازند و ارتباطات خود را بهتر انجام دهند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.