موتورهاي جستجو چيستند؟

۴۴ بازديد

موتورهاي جستجو در گوگل هستند و مي‌توان گفت كه حتي اولين موتورجستجو گوگل است. درواقع موتورهاي جستجو نرم‌افزارهايي هستند كه وظيفه‌ي جستجوي اطلاعات موردنظر كاربران را براساس الگوريتم خود گوگل دارند و اين موتورها انواع گوناگوني دارند و هركدام كارايي خاصي دارند.

انواع موتورهاي جستجو:

 

●گوگل

●دايركتوري‌ها

●بينگ

●ياهو

●آمازون

●يوتيوب

●فيسبوك

 

 

گوگل:

گوگل خود اولين و پرسرعت‌ترين موتورهاي جستجو است كه رتبه اول را دارد و بيش از 86 درصد در رتبه نخست قرار گرفته‌است.

دايركتوري‌ها:

دايركتوري‌ها هم از انواع موتورهاي جستجو هستند كه اطلاعات كسب‌وكاري و ساير فعاليت‌ها را دسته‌بندي و ذخيره مي‌‌‌‌كند. درواقع مرتبط با هر سرچ كاربران انواع سايت‌ها را فهرست‌‌‌‌‌‌‌‌بندي مي‌‌‌‌كند. اين نوع موتورجستجو هم دستي و هم اتوماتيكي كارمي‌كند و حتي كساني كه مالك كسب‌وكارها هستند مي‌توانند سايت خود را در آن ثبت كنند و بقيه افراد آن را ببيند و خريد انجام دهند.

بينگ:

بينگ از موترجستجوهاي مي‌باشد كه مايكروسافت طراحي آن را انجام داده وكارايي آن همانند گوگل است .

بينگ قبل اينكه نتايج سرچ را به كاربران نشان دهد آن را سازماندهي مي‌كند و سپس سايت‌هاي مربوط به سرچ را نمايش مي‌دهد.

 

ياهو:

ياهو از موتورجستجوهاي وب است كه تويط خود شركت ياهو ساخته‌شده و و از دومين موتورهاي جستجوگر گوگل است و حتي خدمات ايميلي و بسياري از خدمات ديگر را ارائه مي‌دهد.

 

آمازون:

آمازون از اولين سايت‌هايي است كه در سال 1995 افتتاح و به‌عنوان اولين سايت در فروش محصولات آنلاين است كه اولين محصول فروش آن كتاب بود.

 

 يوتيوب:

يوتيوب در سال 2005 ساخته‌شد و بعد از يك‌سال توسط گوگل خريداري‌شد  و هرماه بيش‌از 1.5 ميليارد كاربر دارد و روزانه بيش‌از 1 ميليارد ويديو را آپلود مي‌كند.

 

فيسبوك:

فيسبوك هم از محبوب‌ترين موتورهاي جستجوي گوگل است كه ماهانه بيش‌از 1.5 ميليارد بازديدكننده دارد و اين امكان را به كاربران براي كسب‌وكار و ايجاد بازار مي‌دهد.

كلمه كليدي در سئو سايت فقط يك كلمه نيست و ممكن است تعدادي از كلماتي را كه كنار هم قرار گرفته‌اند را به عنوان يك Keyword در نظر بگيريم. اين كلمات راهنماي موتورهاي جستجو هستند و محتواي صفحه وب‌سايت شما را به كاربران نشان مي‌دهند.

 

كلمات كليدي، كلمات و عباراتي هستند كه افراد در صفحه سرچ موتورهاي جستجو آن‌ها را تايپ مي‌كنند تا چيزي كه به دنبال آن هستند را پيدا كنند. به عنوان مثال اگر مي‌خواهيد بهترين برند نسكافه را بشناسيد، در گوگل عبارتي مثل ” بهترين برند نسكافه” را جستجو مي‌كنيد. شايد هم عبارت “بهترين برند نسكافه ايراني” را جستجو كنيد.

چرا كيورد ريسرچ اهميت دارد؟

” SEO بدون كلمه كليدي مناسب، امكان پذير نيست.”

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.