منظور از سئو چيست؟

۳۹ بازديد

وقتي دنبال چيزي مي‌گرديم اولين گزينه‌اي كه براي جستجو سراغ آن مي‌رويم گوگل است، مثلا مي‌خواهيم قالي‌هاي خانه را به قاليشويي بدهيم اولين كاري كه مي‌كنيم جستجوي كلمه قاليشويي است و گاهي ممكن است اسم محله خودمان را نيز در انتهاي كلمه اضافه كنيم، مثلا جستجو كنيم قاليشويي تهرانپارس يا قاليشويي جنت‌آباد تا بتوانيم يك قاليشويي مناسب را پيدا كنيم. سئو و بهينه سازي سايت چيست؟

سئو مخفف سه كلمه‌ Search Engine Optimization است و در زبان فارسي به سئو معروف شده است، در زبان انگليسي اس‌اي‌او تلفظ مي‌شود و به معني بهينه‌سازي براي موتورهاي جستجو است، در واقع مجموعه‌اي از عمليات‌هاي پيوسته كه منجر مي‌شوند يك سايت براي كلمه‌كليدي هدف رتبه‌هاي خوبي در گوگل كسب كند را سئو مي‌گويند. اين كلمه انگليسي زماني ساخته شد كه فرآيند رسيدن يك سايت به رتبه‌هاي اول گوگل تبديل به عملياتي شد كه مي‌توان با اجراي آن رتبه‌هاي خوبي در گوگل كسب كرد. تيم سئو

مراحل اصلي انجام سئو (SEO) به صورت هدفمند

• كيفيت ترافيك: مخاطب هدف خود را بسنجيد. يكي از بزرگترين اشتباهات در حوزه‌ي ديجيتال ماركتينگ، جذب مخاطب غيرهدف به سمت محصول يا خدمات است. سعي كنيد محتوا و تبليغات وب‌سايت خود را در معرض ديد مخاطبي قرار دهيد كه به آن نياز يا علاقه دارد. هزينه سئو سايت
• مقدار ترافيك: بعد از اينكه مطمئن شديد مخاطبان هدف شما از صفحه بازديد مي‌كنند و از طريق SERPS به وب‌سايت شما دسترسي دارند، بايد روي افزايش ترافيك وب‌سايت تمركز كنيد. انواع كلمه كليدي در سئو
• نتايج سرچ ارگانيك: ترافيكي كه از طريق SERPS دريافت مي‌كنيد و بدون صرف هزينه براي تبليغات بدست آورده‌ايد را بررسي كنيد و سعي كنيد اين نوع ترافيك را به طور آگاهانه افزايش بدهيد.
به ياد داشته باشيد: سئو در واقع پاسخ دادن به سوالات مشتريان و كاربران است. قبل از اينكه از خود آن‌ها مستقيما چيزي بپرسيد. در واقع بايد درك كافي از كلماتي كه مخاطب امكان دارد جستجو كند داشته باشيد و بدانيد چه نوع محتوايي را دوست دارد. اينكه بدانيم كاربر با چه هدفي سرچ مي‌كند، باعث مي‌شود سريعتر نيازش رفع و به مخاطب بالقوه ما تبديل شود.

فاكتورهاي لازم براي موفق شدن SEO سايت

حرف اول و آخر SEO را كيفيت محتواي ارائه شده مي‌زند. اينكه شما يك محتواي باكيفيت را در وب‌سايت خود آپلود كنيد، يعني مطالب و هدف شما جلوي چشم مخاطب قرار گرفته است. مردم امروزه بسيار هوشمند هستند و به سرعت تفاوت بين محتواي يونيك و كاربردي با مطالب كپي شده را متوجه مي‌شوند. پس محتواي يونيك و اختصاصي براي صفحه‌ي خود تهيه كنيد.

بعد از آن، اگر اصول سئو مانند كلمات كليدي، برچسب‌هاي عنوان، توضيحات متا و لينك‌هاي داخلي و خارجي را به درستي انجام داده باشيد، با سرعت زيادي در صفحه اول موتور جستجو قرار خواهيد گرفت. به طور كلي بايد براي داشتن يك سئوي موفق، بايد فاكتورهاي زير را در نظر گرفته و هر مورد را با دقت اجرا كنيد.

1. استراتژي‌هاي محتوا
2. لينك سازي
3. انتخاب كلمات كليدي
4. طراحي وب‌سايت
5. يكپارچه‌سازي شبكه‌هاي اجتماعي
6. پردازش بازخوردهاي سايت و محتواها

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.