استرس و ترس زلزله

۳۲ بازديد

استرس ناشي از زلزله در كودكان

در روز هاي اخير خبراهاي گوناگوني در مورد زلزله در يكي از شهر هاي كشور عزيزمان پخش شده اند. با عرض تسليت به تمامي خانواده هاي عزيز داغ ديده در اين حادثه در شهر كرمانشاه و ساير شهر هاي ايران ياري رساني به آنها نبايد فراموش شود. اين خانواده ها بيشتر از هميشه نيازمند كمك هستند و وظيفه همه ما انسان ها و ايراني ها هست كه در سختي ها پشتيبان يكديگر باشيم. چون شعر زيباي سعدي : بني آدم اعضاي يكديگرند كه در آفرينش ز يك گوهرند. چو عضوي به درد آورد روزگار دگر عضو ها را نماند قرار.

مطلبي كه  حائز اهميت است پيگيري اخبار ضد و نقيض  موجود است. كودكان با توجه به احساسات و عواطف لطيف و پاكي كه دارند در مواجهه با اين اخبار استعداد بيشتري به بيماري هاي رواني چون افسردگي ، ترس ، پريشاني دارند. نوجوانان نيزاز اين موضوع مستثنا نيستند. والدين نبايد حوادث و صدمات ناشي از زلزله را در محيط هاي خانوادگي در حضور كودكان مطرح كنند و يا صحنه هاي وحشتناك را به آنها نشان دهند. چون ذهن كودك آنها را مي پذيرد و خيال مي كند كه امكان اين اتفاق براي او و خانواده اش هم وجود دارد بنابراين ممكن است دچار ترس و افسردگي شود.

استفاده از مشاور روانشناس كودك براي درمان اضطراب كودك

در اين موارد دادن آرامش به كودك مي تواند بسيار موثر باشد. گفتن دوست دارم ، روابط عاطفي و حمايتي از او بايد صورت بگيرد تا كودك احساس امنيت و آرامش داشته باشد. والدين در اين مورد مهمترين اثر را دارند تا جايي كه حتي حضور آنها مي تواند حس آرامش و حمايت را به كودك القا كند. در مواردي كه اضطراب و استرس كودك به صورت بسيار غير معمول است مي توان با مراجعه به روانشناس كودك و نوجوان اين موضوع را با او در ميان گذاشت و از مشاوره هاي او استفاده كرد. مشاوره تلفني كودك نيز مي تواند يك راه ساده براي آموزش و ارزيابي باشد. برخي رسانه هاي مشاوره تلفني رايگان و يا مشاوره تلفني كودك با هزينه كمتر نسبت به مشاوره حضوري دارند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد