براي راه اندازي كسب و كار به چه نكاتي بايد توجه كنيم؟

۴۳ بازديد

اگر به فكر راه اندازي يا توسعه كسب و كار خودتان هستيد بايد بدانيد كه توسعه و برپايي يك بيزينس نيازمند چندين مولفه است اما مهم ترين موضوع كه بايد براي مديريت كسب و كار خود بدانيد مباحث مالي و مالياتي ميباشد كه اگر اگاهي كامل نسبت به اين قضيه نداشته باشيد منجر به شكست كار شما ميشود حتي اگر خيلي بزرگ شده باشيد و آورده زيادي را به همراه داشته باشد. در اين مقاله كامل درباره مسائل مالي و مالياتي به شما توضيح داديم در ادامه اين مقاله حتما همراه ما باشيد.

 

در دنياي كسب و كار مفهومي به اسم MVP داريم. نمي‌خواهم خيلي بازش كنم اما به‌طور خلاصه اين مفهوم به اين اشاره دارد كه در ابتدا بهتر است به جاي صرف هزينه‌هاي بسيار زياد، با يك هزينه كوچك كسب و كارتان را راه‌اندازي كرده و ايده را تست كنيد حتي شما ميتوانيد با راه اندازي كسب و كار در خانه اين كار را انجام بديد و مرحله مرحله آن را توسعه دهيد.

 

مثلا به جاي اينكه يك وب سايت اينترنتي با 4/5 ميليون تومان بزنيد، از يك سايت ارزان‌قيمت و يك پيج اينستاگرامي شروع كنيد،

به جاي خريد تعداد زيادي محصول، از همكاران يا حتي رقبا بخواهيد در ابتدا محصول‌تان را تامين كنند،

به جاي تبليغات بنري در سطح شهر با چند ده ميليون هزينه، با 2/3 ميليون تومان در شبكه‌هاي اجتماعي تبليغ كنيد،

و...

ممكن است MVP حتي براي شما هيچ سودي نداشته باشد، اما در واقع ما نه به دنبال سود بلكه به دنبال تست هستيم و مي‌خواهيم مطمئن شويم كه بازار خوبي را براي كسب و كار انتخاب كرده‌ايم. به اين ترتيب حتي در صورت شكست خوردن هم تمام منابع را از دست نمي‌دهيم.

 

راستي اگر براي شروع كسب و كارتان به يك وب سايت ارزان‌قيمت نياز داريد، مي‌توانيد ارزان‌ترين پلن طراحي سايت را در سايت ساز پرتال انتخاب كنيد. براي بررسي قيمت‌ها به صفحه «تعرفه طراحي سايت» ما مراجعه كنيد.

 

6_ امور مالي را سر و سامان بدهيد

سرمايه لازم براي راه‌اندازي كسب و كار در ايران

 

در يك دوره آموزشي يكي از كارآفرينان بزرگ كشور سخنراني مي‌كرد؛ او در ميان صحبت‌هايش حرف جالبي زد: {يكي از بزرگ‌ترين پشيماني‌هاي من اين است كه چرا در ابتداي راه اندازي كسب و كارم، به مديريت امور مالي اهميت نمي‌دادم!}

 

شما به عنوان صاحب كسب و كار بايد به‌خوبي در جريان درآمد كسب و كارتان بوده و مهم‌تر از آن، عاقلانه در مورد هزينه‌ها تصميم بگيريد. علاوه بر اين شما بايد به‌خوبي با مسيرهاي تامين منابع مالي مورد نياز مثل وام، سرمايه‌گذاران، شركت‌هاي شتاب‌دهنده و... آشنا باشيد.

 

همينطور شما بايد به عنوان يك بيزينس من، هوش مالي خوبي داشته باشيد، در جريان بازار باشيد، اندكي بتوانيد شرايط بازار را پيش‌بيني كنيد، بدانيد تورم يا ركود چه تاثيري بر كسب و كارتان دارد و... . به‌طور خلاصه، كارهايي كه بايد بكنيد اينهاست:

 

  • استخدام يك حسابدار يا حداقل گذراندن دوره‌هاي مبتدي آن،
  • آشنايي با اصول و كلمات تخصصي در دنياي اقتصاد،
  • افزايش هوش مالي از طريق آموزش ديدن،
  • كاهش هزينه‌هاي بي‌مورد كسب و كار،
  • يادداشت تمامي درآمدها و هزينه‌ها،
  • آشنايي با قوانين ماليات.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.