مشاوره روانشناس نوجوان

۲۷ بازديد

روانشناس نوجوان

نوجوانان در دوره اي بسيار حساس و تعيين كننده از زندگي خود هستند. تغييرات فيزيكي و رواني در آنها سبب شده كه در برابر خطرات و مشكلات بسيار آسيب پذير گردند. تغييرات حالات ، علاقه ، نفرت ، استقلال و نياز به ديده شدن و اهميت داشتن براي آنها بسيار بولد شده و با اهميت مي گردد.

 

 

اهميت روانشناسي نوجوان

در اين دوره والدين بايد توجه زيادي به آنها بكنند و بدانند كه چگونه فكر و چگونه رفتار مي كنند . اين دانستن در ابتدا نيازمند اين است كه والدين با دوران نوجواني بيشتر آشنا شوند. در اين راستا مي توانند با مطالعه كاب هاي روانشناسي نوجوانان و تربيت نوجوان و يا با مشورت و راهنمايي گرفتن از متخصصان ورانشناسي نوجوان از طريق مشاوره حضوري ويا مشاوره غير حضوري اطلاعات بيشتري در رابطه با فرزند خود كسب كنند .

 

 

روانشاس خوب كودك و نوجوان

بسياري از خانواده ها از اختلالات دوران نوجواني آگاهي ندارند و و يا هر جند اين اختلالات را بدانند ولي از وجود آن در فرزند خود امتناع مي ورزند. راهنمايي هاي بك مشاور روانشناس نوجوانان مي تواند به آنها ديد خوبي در مورد تربيت و رشد نوجوان بدهد. مراكز مشاوره تهران و يا شهرستانها نيز شامل روانشناس خوب هستند .

 

 

برخي از اختلالات دوران نوجواني:

اضطراب: در اين دوراه نوجوان به دنبال تاييديه گرفتن از والدين ، دوستان و اطرافيان خود است. بنابراين همواره استرس و اضطراب اين را دارد كه مورد قبول نباشد و يا به دليل انجام كاري اشتباه ميزان علاقه و توجه اطرافيانش به او كم شود .

 

 

وسواس: برخي نوجوانان در كار هاي خود خيلي دقيق مي شوند كه ممكن است ريشه وراثتي داشته و يا از محيط به او القا شود. پدر و مادر هاي وسواسي به شدت مي توانند در وسواسي كردن فرزند خود موثر باشند.

 

 

مانيا: يا همان سرخوشي بيش از اندازه كه ممكن است به خودكشي و يا آسيب زدن به خود بيانجامد

 

 

افسردگي: شايع ترين اختلال در حال حاضر در ايران است كه به گونه اي اپيديمك و يا شيوع پذير در نوجوانان و جوانان جامعه در حال گسترش است .

 

 

مشاوره تلفني

 

در برخي موارد جهت آموزش و يا ارزيابي نوجوان مشاوره تلفني نوجوان مي توان كمك بياري به خانواده ها بكند. شبكه هاي اجتماعي مانند كانال تلگرام روانشناسي نوجوان زير نظر متخصصان روانشناسي  منابع نسبتا معتبري براي آموزش هستند. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.