تشخيص بيش فعالي در كودكان

۳۰ بازديد

تشخيص بيش فعالي در كودكان و نوجوانان

 

علل بيش فعالي در كودكان و نوجوانان

 

خصوصيات كودكان بيش فعال چيست ؟

 

بيش فعالي از چه سني شروع ميشود

 

ايا درماني براي بيش فعالان وجود دارد؟

 

نگرانيهاي والدين كودكان بيش فعال

 

:تنها گذاشتن اين كودكان در خانه يكي ازنگرانيهااست با وجود خطراتي كه انها را تهديد ميكند بخصوص سرك كشيدن انها در محيط اشپزخانه و بوجود امدن حوادث درد ناكي كه كم و بيش در مورد انها در اخبار حوادث و ساير شبكه هاي  اجتماعي ديده و شنيده ايم .

نگراني بعدي والدين حضور در مهمانيهاست كه با وجود شيطنت كودكان و مشكلاتي كه براي صاحب خانه و ساير مهمانها ايجاد ميكنند شب مهماني را براي والدين بسيار سخت ميكنند از انجايي كه كودكان بيش فعال سعي در جلب توجه هم دارند انرژي زيادي را از والدين ميگيرند . كودك بيش فعال با دست و پاي خود زياد بازي ميكند و به اصطلاح در جاي خود ميلولد ، همين مسئله در محيطهاي اموزشي نيز هست و معمولا كودك بيش فعال كلاس را ترك ميكند و دائم بي قراري ميكند.

نكته قابل توجه مغز پر تنش و فعال كودكان بيش فعال است. در مغز اين كودكان انتقال دهنده هاي عصبي با هورمونهاي سروتونين ، دوپامين ، نور اپي نفرين زياد سروكار دارد.

طبق تحقيقات صورت گرفته پسران سه برابر ذختران بيش فعالند و اين يك مسئله ثابت شده است پس والدين پسران بيش فعال نبايد فعاليت زياد فرزند خود را به منزله ناتواني خود در درك فرزندشان يا بي توجهي و بي احترامي فرزندانشان نسبت به خود تعبير كنند.

 

درمان كود ك بيش فعال

 

 

بدليل پيچيدگي روحيات كودكان در مان قطعي و ثابتي وجود ندارد اما والدين ويتوانند با رعايت برخي مسائل از وخيمتر شدن اوضاع جلوگيري كنند ، براي مثال هنگام صحبت كردن با كودك ارتباط چشمي خود را با او حفظ كنيد ، خود را در جاي او قرار دهيد  ، به كودك آموزش دهيد كه حواس خود را بر روي شخص گوينده متمركز كند ، درصورت درست انجام دادن وظايفي كه به او محول شده او را مورد تشويق قرار دهيد .شما ميتوانيد اين كار را بصورت بازي انجام دهيد با اصلاحاتي مانند "نگاهتو ازش برندار"يا "رادارتو روش ثابت كن"

نكته مهم بعدي رعايت رژيم غذايي ميباشد ، استفاده از مواد غذايي كافئين دار براي كودكان بيش فعال انرژي آنها را چندين برابر ميكند و اين مسئله كنترل آنها را براي والدين و اطرافيان كودك بسيارسختتر ميكند . تحقيقات بعمل آمده نشان ميدهد استفاده از سبزيجات ذر رژ يم غذايي تاثير مثبتي در رفتار كودكان بيش فعال دارد.

والدين كودكان بيش فعال هميشه نياز به راهنمايي و آموزش دارند و بايد از روانشناس كودك و نوجوان كمك بگيرند و يا به مركز مشاوره كودكان مراجعه كنند و يا حتي در مواقع ضروري با مشاوره تلفني تخصصي كودكان تماس بگيرند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.