مشاوره روانشناسي كودك، نوجوان

۳۰ بازديد

مشاوره كودك در چه زماني نياز است ؟

كودكان بسيار خالض هستند و ميتوان گفت كه كار هايي را كه انجام مي دهند كاملا احساسي هست . در بياري از موارد اين رفتار نشئت گرفته از احساسات كودك ممكن است براي والدين و ديگر افراد بزرگسال خوشايند نباشد . در اين موارد ممكن است والدين كودك را تنبيه بدني يا تنبيه رفتاري كنند كه ممكن است اثرات و عواقب مخربي در جسم وروان كودك به جاي گذارد .

 

 

تربيت كودك يا تربيت والدين

بزرگسالان از آنجايي كه بايد ها و نبايد هاي فراواني در  ذهن خود دارند و هر كسي كه از چهار چوب فكري آنها بيشتر رود مستحق تنبيه مي دانند و او را به ماندن در زندان فكري خود محكوم مي كنند . از آنجايي كه كودكان رفتار هاي بدون چهارچوب دارند ممكن است در برخي موارد به خودشان يا ديگران آسيب برسانند و در برخي موارد نيز دقيقا در حال انجام كار هاي درست هستند و اين والدين هستند كه به فرزندانشان آسيب مي رسانند .

 

 

مشاوره با روانشناس كودك و نوجوان

لزوم مشاوره همواره احساس مي شود چرا كه در 80 درصد موارد رجوع كنندگان به مشاوران متخصص كودك و نوجوان براي شناسايي رفتاري فرزندشان خود والدين بيمار هستند . والدين دچار وسواس فرزندشان را بدون نظم ، والدين داراي ذهن محدود فرزندانشان را بدون مرز و بي ادب ، والدين ساكت و ضعيف فرزندشان را پرخاشگر مي بينند . در برخي موارد نيز والدين كودكشان را مانند نقص هاي خودشان مي بينند مثلا :والدين بي مسئوليت فرزندشان را بي مسئوليت مي بينند  و دوست ندارند فرزندشان مانند خودشان شود. پس گام اول و مهمترين قدم در تربيت كودك و نوجوان ، تربيت و داشتن والدين خوب است .

 

 

مشاوره تلفني

در برخي موارد نيز اختلالاتي چون بيش فعالي ، اوتيسم ، وسواس ، حساسيت ، گوشه گيري و خجالت  و... موارد ديگر در كودكان مشاهده مي شود كه با توجه به خالص بودن اين رفتار ميتوان آن را كنترل و يا درمان كرد. در اين موارد مي توان از طريق مشاوره تلفني با مشاوران  كودك ونوجوان فرزند خود را ارزيابي و در گام هاي بعدي با مراجعه حضوري به درمان يا تشخيص بهتر رسيد . دنبال كردن شبكه هاي اجتماعي مناسب و آموزشي مانند شبكه اينستاگرام و كانال تلگرام تربيت كودك مي تواند بسيار موثر و مفيد باشد.

 

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.