كودكان باهوش

۴۰ بازديد

كودكان باهوش:

 

هوش بطوركلي معنايي كاملا انتزاعي است . به اين معني كه نمي توانيم مجموعه اي محسوس و عيني را براي تعريف ان نام ببريم . بطور ساده تر هوش مجموعه اي از فراينده هاست كه در شدت و ضعف برخي رفتارهاي فرد نمايان ميشود كه اين رفتار منجر به فعاليتي هدفمند و سازگار با محيط ميگردد . به بيان ديگر هوش نوعي توانايي و قابليت است كه باعث ميشود فرد بصورت منطقي فكر كند و اعمالي كه بدنبال اين انديشيدن انجام ميدهد هدفدار و منطق با محيط است .   

استدلال كردن و اموختن معلومات و پردازش مفاهيم ميتواند از دايره ي هوش مفهوم ان باشد.

در مورد تعريف مفهوم هوش، روان‌شناسان به دو گروه تقسيم شده‌اند: گروه اول بر اين اعتقادند كه هوش، از يك استعداد كلي و واحد تشكيل مي‌شود، اما گروه دوم معتقدند انواع مختلف هوش وجود دارد. آنچه تعريف دقيق از هوش را دچار مناقشه مي‌كند آن است كه هوش يك مفهوم انتزاعي است و در واقع هيچ‌گونه پايه محسوس، عيني و فيزيكي ندارد. هوش، يك برچسب كلي براي گروهي از فرآيندهاست كه از رفتارها و پاسخ‌هاي آشكار افراد استنباط مي‌شود .

ديويد وكسلر، از معروف‌ترين كساني است كه تعريف نافذي از هوش ارائه نموده است. از نظر وي، هوش عبارت است از توانايي كلي و جامع در فرد كه باعث تفكر منطقي، فعاليت هدفمند و سازگاري با محيط مي‌شود. در نظر وي، هوش يك توانايي جامع است..

از عواملي كه در هوش كودك تايثر دارد ميتوان گفت:

-تغذيه كودك

-خواب كافي كودك

-اختصاص دادن وقتي براي مطالعه

-نواختن موسيقي و اموزش ان به كودك

-اموزش مهارتهاي اجتماعي

نقش والدين در تقويت هوش كودكان:

نقش والدين در تربيت فرزندان شايسته در اينجا نمايانگر مي شود بدين ترتيب كه والديني كه مي بينند كودكشان اين توانايي را دارد كه مانند آن ها صحبت كند و يا مسائل ديگر ؛ بايد بتوانند كه اين قابليت و توانايي را در مسير مشخص براي كودك رهبري كنند ، تا كودك بتواند در حوزه هايي كه براي او سودمند و ثمر بخش است اطلاعات خود را افزايش دهد . در واقع والدين با اين جهت دهي ضمن اينكه درس ادب و نزاكت را به كودك خود مي آموزند در نهايت كودك موفق و باهوش نيزخواهند داشت . همچنين ميتوانيد براي راهنمايي و دريافت اطلاعات براي پيشرفت و  كمك به كودكتان با متخصصان روانشناسي و يا در صورت عدم دسترسي به مراكز ميتوانيد با تماس به مشاوران تلفني و انلاين اطلاعات مورد نياز خود را دريافت كنيد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.