بيش فعالي در كودك

۳۳ بازديد

بيش فعالي در كودك : 

وجود اختلال بيش فعالي و كم توجهي در كودكان نگراني بسياري از والدين است . گاهي والدين  جنب و جوش و فعاليت زياد كودك را بيش فعال نامگذاري مي كنند و گاهي نيز به فعاليت هاي بيش از اندازه كودك بي توجهي مي كنند .

با اين اوصاف مي بينيم كه تشخيص بيش فعالي كودك مهم است ؛در اين شرايط  روانشناس كودك مي تواند با صحبت كردن با كودك و انجام آزمايشاتي متوجه وجود اين اختلال در كودك شوند كه براساس معيارهاي درست تشخيص داده مي شود .

سن تشخيص بيش فعالي كودك :

سن تشخيص بيش فعالي در كودكان متفاوت است . بطور كلي تشخيص بيش فعالي در نوزادان ، شناسايي خصوصيات و علائم كودكان بيش فعال از اهميت  زيادي برخودار است كه براي پيشگيري از پيشرفت اين اختلال او را به يك متخصص كودك برده و براي درمان او اقدام كنيد .

ملاكهاي تشخيص بيش فعالي كودك :

كودكان بيش فعال ؛ اكثرا در انجام تكاليف مدرسه و كارهاي ديگر تمركز و توجه لازم را ندارد .

وقتي با آنها صحبت مي كنيد به صحبت هاي شما گوش نمي دهند و رعايت كردن نظم در انجام كارهاي مدرسه و شخصي برايش مشكل است .

كودكان بيش فعال با وجود فعاليت زيادي كه دارند ولي با اين وجود احساس تنهايي مي كنند و افسرده  بنظر مي رسند  .

 آنها به بازي هاي پر سر و صدا علاقه دارند  و با كوچكترين صدا حواسشان پرت مي شود و گاهي وسايلشان را گم مي كند بطور كلي فراموش كاري دارند .

معمولا  زياد حرف مي زند و به نوبت صحبت كردن برايشان دشوار است . از كوچكترين حرف دلگير مي شوند به گونه اي كه تصور مي شود لجباز و كينه توز هستند . گاهي كودك زود عصباني مي شود و شروع به پرخاشگري و كتك زني مي كند .

نكات مهم تشخيص :

در نظر داشته باشيد كه ممكن است كودك سالم و خوب باشد و فقط بازيگوشي داشته باشد . كودك بازيگوش علاوه بر اينكه فعاليت و تحرك بالايي دارد اما بازدهي خود را در تحصيل و روابط اجتماعي از دست نمي دهد ولي كودك بيش فعال با وجود فعاليت هاي زياد داراي مشكلات رفتاري و همينطور مشكل در تحصيل و يادگيري است .

با توجه به مطالب فوق در صورت وجود كوچكترين مشكل براي تشخيص بيش فعالي كودك با متخصص روانشناس يا مشاوره كودك مراجعه كنيد و در صورت عدم دسترسي و ناتواني در پرداخت هزينه مركز مشاوران مي توانيد با مشاوران تلفني و آنلاين رايگان تماس بگيريد و با مشاوران كودك مشورت كنيد . 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد