بحران هاي دوران بلوغ

۲۳ بازديد

مشكلات جنسي نوجوانان

دوره نوجواني و بلوغ يكي از دوره هاي بحراني زندگي مي باشد كه طي آن فرد از دوران كودكي به دوران جواني در حال انتقال است. از انواع بلوغ مي توان به بلوغ جنسي ، بلوغ فكري و بلوغ جسمي نام برد. در سنين نوجواني ، نوجوان بهتر درك مي كند ، بيشتر فكي مي كند و سعي مي كند تصميماتش را به كمك منطق نيز بسنجد. چرا كه همين نوجوان در دوران كودكي رفتارش بيشتر بر مبناي احساسات بوده ولي اكنون حس بالغ شدن به او دست داده و نه تنها دوست دارد كه تصميماتش را بر اساس منطقش بگيرد بلكه دوست دارد اين اتخاذ تصميم ها از طرف اطرافيان و والدينش نيز محترم شمرده شود .

بلوغ نوجوان

نوجوانان با توجه به بلوغ فكري كه در اين دوران دارند دوست دارند خودشان را آدم بزرگ تلقي كرده و رفتاري مانند بزرگتر ها نشان دهند ، در جمع آنها حضور يابند ، نظر بدهند و ديگران نيز به نظراتشان توجه كنند . دختران نوجوان بيشتر با رفتار هايي در پي گرفتن توجه و پسران نوجوان خواستار استقلال هستند .

تفاوت نوجوان پسر و نوجوان دختر

يكي ديگر از انواع بلوغ ، بلوغ جنسي است كه در راستاي بلوغ جسمي نوجوانان مي باشد. نوجوان در اين دوره اندامش بخصوص اندام هاي جنسي اش رشد بيشتري نسبت به گذشته خواهد داشت. در اين مراحل پدر و مادر ها بايد در مورد مسائل جنسي و اندام هاي بدنشان با آنها صحبت كنند و يا با مراجعه به مشاوران متخصص از آنها كمك بخواهند چرا كه اگر اين كار انجام نشود و يا به درستي پيگيري نشود عواقب بسيار مخربي مانند : گمراهي جنسي ، ارتباطات غير مشروع ، روابط جنسي خطر ناك و خطر ابتلا به بيماري هاي جنسي مانند هپاتيت و ايدز  ، انزجار و تنفر از رابطه با همسر و خطرات ديگر بشود .

مشاوره تخصصي كودك و نوجوان

همواره كمك گرفتن از يك مشاور مي تواند حل مسائل را براي خانواده ها و والدين بسيار آسان تر بكند . مشاوره تلفني در زمينه آموزش مسائل جنسي مي تواند يك راهكار ساده ، كم هزينه ، به صرفه باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد