چرا كسب و كار مهم است؟

۲۹ بازديد

كسب و كار چيست؟

كاركردن در ذات انسان مي‌باشد و پس از مدتي كساني كه كمي در كارشان عميق مي‌شوند، كارشان تبديل به تفريح آنها مي شود. در اين ميان برخي تصميم مي‌گيرند كه درآمدشان را از طريق استخدام شدن به دست بياورند و برخي نيز تصميم مي گيرند كه براي خودشان كسب و كاري راه اندازي كنند و از اين طريق درآمدزايي كنند.

كسب و كار فعاليتي است كه در آن فرد با تامين كالا و خدمات مورد نياز مشتريان به درآمدزايي مي‌پردازد. كسب و كار دسته هاي مختلفي دارد. برخي از اين دسته‌ها از گذشته وجود داشته اند و برخي از آنها جز كسب و كارهاي جديد به حساب مي‌آيند.

اصولاً يكي از اهداف اصلي هر كسب و كاري رفع نياز مشتريان است. طبيعتا هركس كه بهتر و خلاقانه‌تر اين رفع نياز را انجام دهد سود بيشتري به دست خواهد آورد، به همين دليل است كه گاهي اوقات مشاهده مي‌كنيم كه كسب و كارهاي كوچك كه به خوبي نياز مشتريان را رفع مي كنند بيشتر از كسب و كارهاي بزرگ سود مي‌كنند. فروش و كسب درآمد مانند جريان خون انسان مي‌ماند. زماني كه اين جريان با مشكل مواجه شود، كسب و كار نيز با مشكلات زيادي مواجه خواهد شد.

هر كسب و كاري به جز محصول و خدمتي كه انجام ميدهد به برخي از منابع مانند منابع انساني، تجهيزات اداري و… نياز دارد. در اين مقاله قصد داريم سير تا پياز راه اندازي كسب و كار را براي شما شرح دهيم.

چه كسب و كاري راه بندازم؟

 

يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هايي كه افراد در ابتداي راه اندازي كسب وكار با آن مواجه مي‌شوند اين است كه آنها نمي‌دانند كه چه كاري را انتخاب كنند و اين كار را از چه طريقي شروعش كنند و به همين دليل مدام تعلل مي‌كنند.

سوال چه كسب و كاري راه بندازم به دو دليل ايجاد مي‌شود:

۱-نداشتن دانش كافي در حوزه‌هاي مختلف 

به خصوص افرادي كه سنين كمي دارند و تازه در ابتداي راه هستند، با بسياري از مسير‌هاي درآمدزايي آشنا نيستند و زماني كه شروع به تحقيق كردن مي‌كنند با كسب و كارهاي زيادي مواجه مي‌شوند كه همه آنها از درآمد خوبي برخوردار است و به همين دليل ميان راه‌هاي درامدزايي گيج مي شوند و نمي‌توانند به درستي انتخاب كنند.

از همين جهت به شما پيشنهاد مي‌كنيم كه پيش از جستجو كردن در ميان كسب و كارهاي مختلف، به خودشناسي توجه كنيد. شما بايد در ابتدا روحيات، استعدادها و مهارت‌هايي كه داريد را بشناسيد.

خودشناسي به شما اين امكان را مي‌دهد كه بتوانيد راه‌هاي درآمدزايي كه راجع به آنها تحقيق مي‌كنيد را به سادگي‌ غربال كنيد.

۲-عدم توانايي در تصميم گيري 

 

يكي ديگر از دلايل كه افراد نمي‌دانند كه چه كاري را شروع كنند عدم توانايي در تصميم گيري است. آنها بين گزينه‌هاي مختلف گير مي‌كنند و نمي‌دانند كه كدام كار را بايد انتخاب كنند.

اصولاً افراد به سه دليل نمي‌توانند تصميمات درستي بگيرند.

۱-خطاهاي شناختي 

از آنجايي كه مغز انسان بيشتر از همه قسمت‌هاي بدن به انرژي نياز دارد و جريان خون و جريان اكسيژن در مغز بسيار بيشتر از ساير قسمت هاي بدن است، مغز به صورت خودكار تلاش مي كند كه با استفاده از ميانبرها اين مصرف زياد انرژي را كاهش دهد.

يكي از ميانبرهايي كه در اين بين به وجود مي‌آيد، خطاهاي شناختي هستند. آگاه بودن به اين خطاها بسيار مي‌تواند فرآيند تصميم گيري را سهل و آسان كند.

۲-عدم مسئوليت پذيري

زماني كه شما تصميمي مي‌گيريد ناخودآگاه با يك سري عوامل كه نتيجه تصميم شما هستند رو به رو مي‌شويد كه بايد مسئوليت آنها را بپذيريد. بسياري از افراد به دليل فرار از اين مسئوليت‌هاست كه مدام تصميم گيري را به تعويق مي‌اندازند.

۳- ترس

به طور طبيعي زماني كه قصد انجام كاري جديد در زندگي را داريم، ترس‌هاي مختلفي به سراغ ما مي‌ايند. ترس از شكست خوردن، ترس از نرسيدن به مقصود و….

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.