بهترين راههاي كنترل عصبانيت والدين

۳۰ بازديد

عصبانيت والدين :

براي نوجوانان دشوار است كه دربرابر عصبانيت والدينشان ، خود را سرزنش نكند . شما بارها از دست نوجوانتان عصباني خواهيد شد . اما عصباني شدن زياد ، ممكن است به منازعه ي قدرت يا انتقام جويي نوجوانان ، يا ابراز بي كفايتي بي انجامد .

بهترين راههاي كنترل عصبانيت والدين:

قبل از آن كه بيش از حد احساس عصبانيت كنيد ، يك پيام – من بدهيد . براي مثال ، اولين احساس شما ، ممكن است ناراحتي يا ياس باشد . در اين مواقع مي توانيد به نوجوانتان يك پيام – من ارسال كنيد . اين كار از عصبانيت شما مي كاهد . در مورد پيام من – معني آن ، نوع بيان كردن آن و واكنش نوجوان در برابر آن ، در مقاله ي احترام گذاشتن به نوجوان كه مفصل صحبت كرديم .

چگونگي صحبت كردن با خودتان را تغيير دهيد .

وقتي عصباني نيستيد به دنبال فرصتهايي براي صحبت كردن با نوجوانتان باشيد .

همواره اين مساله را به خود گوشزد كنيد كه هر انساني ميتواند اشتباه كند و اشتباه كودكان بيشتر بخاطر ناآگاهي آنها در انجام كارها و رفتارهايشان ميباشد پس بايستي با رفتار مناسب شيوه مناسب رفتارها را به آنها آموخت .

وقتي بيش از حد عصباني ام چه بايد بكنم ؟

- از نوجوانتان دور شويد ، اتاق را ترك كنيد ، برويد بيرون و راه برويد يا به يكي از دوستانتان تلفن كنيد .

- سعي كنيد از روشهاي كسب آرامش استفاده كنيد .

- با تلفن ويژه تماس بگيريد . اگر آن قدر عصباني هستيد كه مي ترسيد به نوجوانتان صدمه بزنيد ، فورا به يك نفر تلفن كنيد و كمك بخواهيد . پشت خطوط ويژه ي تلفني افراد آموزش ديده اي هستند كه به شما كمك مي كنند تا آتش خشم خود را خاموش كنيد و نيز افرادي هستند كه مي توانند كمك كنند تا كنار آمدن با عصبانيت را ياد بگيريد .

متاسفانه خشم و عصبانيت در همه افراد هست كه به سختي مي توان آن ها را مهار كرد ، اما با روش هايي كار آمد و كاربردي مي توان آن را كنترل نمود . عصبانيت والدين نيز از مواردي است كه بسياري از خانواده ها را متشنج كرده است .

اگر از آن دسته افرادي هستيد كه دچار مشكلات خشم و عصبانيت مي شويد و نمي دانيد كه با آن چگونه برخورد كنيد ميتوانيد با مشاوره تلفني و آنلاين يا مركز تخصصي روانشناسي ، تماس بگيريد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد