روانشناس كودك

۲۵ بازديد

روانشناس كودك

 

 

از آنجايي كه كودكان در برخي موارد به صورت غريزي و به صورت افراطي احساسي عمل مي كنند بنابراين بسياري از والدين را دچار سردرگمي مي كنند . در مواردي والدين از رفتار ها و اعمال آنها متعجب شده ، نمي توانند با آنها رابطه برقرار كنند . درك كردن كودكان نيازمند دانش فهميدن و دانستن نياز ها و متد فكري آنها است. اگر والدين بدانند كه كودكشان چگونه فكر مي كند و دنيا را مي بيند به طور قطع مي توانند بهتر با آنها رابطه داشته و دركشان كنند. اين امر نيازمند مطالعه بيشتر و آموزش ديدن در باره روش هاي فرزند پروري مي باشد.

روانشناسي كودك

 

 

تا كنون والدين به صورت خودآگاه يا ناخودآگاه اين آموزش ها را از پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها ، فاميل ، اطرافيان ، دوستان و آشنايان دريافت كرده اند . امروزه با توجه به پيشرفت تكنولوژي و صنعت و وارد شدن دنياي مجازي به دنياي واقعي روش هاي تربيتي بسيار تغيير كرده اند . ديگر روش هاي تربيتي سنتي پاسخگو نيستند و والدين بايد روش هاي نوين و استاندارد تربيت كودك و نوجوانشنان را بياموزند.

 

 

شايد شما هم يكي از والديني باشيد كه بگوييد اين موضوع اهميت خاصي ندارد و همانگونه كه ما تربيت شديم فرزندمان را نيز تربيت مي كنيم. اما ممكن است اين متد فكري سبب بروز اختلالاتي مانند : بيش فعالي ، افسردگي ، اضطراب اجتماعي ، خود آزاري و خودكشي شود . در كنار اين موارد والدين به صورت قطع مي توانند تمامي اختلالات خود را به فرزندشان منتقل كنند . هم به صورت وراثتي و هم به صورت محيطي. به گونه اي كه اغلب والدين وسواسي كودكان وسواسي دارند و اغلب والدين پرخاشگر كودكاني دارند كه در راستاي رسيدن به توجه و پذيرش محبت به افرادي جدا از خانواده خود رجوع مي كنند كه شايد سبب دوستي هاي غير سالم ، روابط نامشروع  و بيماري هايي چون هپاتيت ، ايدز و ... شود .

 

 

پيشگيري بهتر از درمان است.

 

 

سعي كنيم همواره بياموزيم تا توانايي پيشگيري را در خود تقويت كرده و حتي در دوران درمان بدانيم چه كنيم. روانشناسان كودك مي توانند در اين زمينه به والدين كمك شاياني كنند . روانشناس كودك به راحتي مي تواند فرزند شما را شناخته و در راستاي رشد و تعالي او شما را اهنمايي كند. در برخي موارد نيز روانشناس كودك مي تواند اختلالات كودكان را شناسايي و آن را درمان كند .

 

 

مشاوره تلفني

 

 

 

ميتوان در صورت نداشتن وقت كافي از مشاوره تلفني كودك و نوجوان استفاده كرد  چرا كه روشي مناسب جهت آموزش و ارزيابي مي باشد . 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.