انتخاب رشته كنكور سراسري 97

۳۲ بازديد

انتخاب رشته كنكور سراسري 97

زمان ويرايش اطلاعات ثبت نام كنكور سراسري 97 چه تاريخي است ؟

مهلت و زمان دقيق انتخاب رشته كنكور سراسري ۹۷؟

سوال مهم: شرايط انتخاب رشته كنكور سراسري ۹۷ چگونه است ؟

براي انتخاب رشته سراسريم آيا از نرم افزار انتخاب رشته استفاده كنم ؟

سوال پرتكرار: نحوه انتخاب رشته كنكور و اولويت بندي بر اساس رتبه و سوابق تحصيلي داوطلب ؟

مهم: با چه رتبه هايي سال پيش رشته هاي پزشكي و پيراپزشكي سراسري قبولي داشتيم ؟

مشاهده كارنامه رتبه هاي برتر كنكور 96 و ميانگين درصدهاي اين داوطلبان ؟

مشاهده و دانلود دفترچه انتخاب رشته كنكور سراسري ۹۷ از سايت درخت دانش چگونه است ؟

تاثير سهميه ها بر انتخاب رشته و قبولي در رشته و دانشگاه انتخابي به چه صورتي است ؟(سهميه بومي گزيني)

سوال مهم: در انتخاب رشته سراسري 97 اولويت انتخاب، علاقه باشد يا بازار كار ؟

دوراهي سرنوشت ساز: اولويت اول را دانشگاه (شهر محل سكونت) بزاريم و يا رشته دلخواه خود ؟

چطوري انتخاب رشته و اولويت بندي انجام دهيم كه شانس قبولي در رشته دلخواه را بالا ببريم ؟

پرتكرار: سهميه مناطق بهتر است يا سهميه بسيجي يا پنج درصد ؟(تاثير سهميه 5 درصد در انتخاب رشته 97)

رتبه كشوري يا رتبه منطقه كدام مهم تر است؟ كدام سهميه مناطق بهتر است؟

رتبه لازم براي قبولي در رشته هاي پزشكي و پرستاري چه رتبه اي در زيرگروه يك بايد داشته باشم ؟

مهم: انتخاب رشته كنكور تجربي 97 و تفاوت آن با انتخاب رشته كنكور رياضي و انساني ؟

اهميت و نقش بسزاي مشاور باتجربه در انتخاب رشته كنكور سراسري سال 97 ؟(شكل گيري آينده هر فرد در انتخاب درستي است كه انجام ميدهد)

و .... ؟؟؟؟؟؟

در اين مقاله سعي بر اين داريم كه به طور مفصل اكثر سوالاتي كه داوطلبان عزيز با مشاوره تحصيلي درخت دانش تماس گرفته اند و براي شكل گيري آينده و شغل خود ابهاماتي در ذهن داشته اند پاسخ دهيم، لطفا تا انتهاي مقاله را مطالعه بفرماييد.

انتخاب رشته كنكور سراسري تجربي 97

انتخاب رشته رشته تجربي در كنكور 97 با بيشترين آمار و براي كنكور سراسري با بيشترين متقاضي نسبت به ديگر رشته ها نزديك به 650 هزار نفر شركت كننده كه افزايش 10 درصدي نسبت به دو ساله گذشته داشته است.

رشته هاي بخصوصي در گروه آزمايشي تجربي وجود دارد كه پرطرفدارتر است و تاكيد داوطلبان بر روي قبولي در اين رشته هاست . رشته هاي پزشكي , دندانپزشكي , داروسازي , فيزيوتراپي و علوم آزمايشگاهي و غيره در صدر آن ها هستند و همين هم قبولي در اين رشته ها را سخت و دشوار نموده است .

انتخاب رشته آزمون سراسري ۹۷ با توجه به كارنامه اوليه كه رتبه ي كل , تراز و سهميه داوطلب در آن درج شده است صورت مي پذيرد .

دغدغه كنكوريها اين است كه چطور با رتبه ي خود در دانشگاه مدنظر در رشته مورد علاقه قبول شوند و با انتخابي صحيح به اهداف بزرگتر برسند.

"با انتخاب رشته درست و منطقي با در نظر گرفتن فاكتورهاي انتخاب رشته كنكور سراسري 97 آينده تحصيلي و شغلي و مسير زندگيمان را عوض كنيم"

انتخاب رشته تجربي كنكور سراسري 97

مشاوره و راهنماي انتخاب رشته كنكور سراسري ۹۷

مشاوره انتخاب رشته كنكور سراسري ۹۷ مهمترين و سرنوشت سازترين مرحله از زندگي هر دانش آموز را به خود اختصاص داده است. زيرا كه تمامي تلاش ها و اهداف يك دانش آموز در اين مرحله وارد مسير ديگري شده و به نتيجه نزديكتر مي شود. اما گاهي مشاهده مي كنيم متاسفانه به دليل عملكرد ضعيف دانش آموز در مرحله انتخاب رشته آن رشته اي را كه شايسته رتبه اكتسابي اوست كسب نخواهد كرد. نحوه صحيح انتخاب رشته در زندگي تحصيلي و شغلي دانش آموز و ساختن آينده اي روشن كارساز است.

از آنجا كه كنكور سراسري از سال 92 به بعد با كنكور دانشگاه آزاد يكي شده است، اما مسير انتخاب رشته دانشگاه دولتي و دانشگاه آزاد كاملا با هم متفاوت است . در انتخاب رشته كنكور سراسري بايد در سايت سنجش اقدام به انتخاب 150 كد رشته محل نمود اما در انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سايت آزمون مي توان فقط 20 انتخاب را برگزيد.

مشاوره تحصيلي انتخاب رشته كنكور سراسري ۹۷ درخت دانش

مشاوران مجرب و باتجربه درخت دانش با انتخاب رشته كنكور منطقي و اولويت بندي بر اساس رتبه زيرگروه ها، سوابق تحصيلي (30 درصد تاثير سوابق تحصيلي در كنكور سراسري 97) داوطلب، آخرين رتبه قبولي در هر رشته و دانشگاه 5 سال قبل كنكور،علاقه و بازار كار هر كدام از رشته هاي دلخواه داوطلب، تاثير سهميه مناطق 25 و 5 درصد در كنكور 97 و ... مي توانند در ساختن آينده تحصيلي و شغلي روشن و هدفمند در كنار شما داوطلبان عزيز انتخاب رشته كنكور سراسري 97 باشند.

براي ارتباط و رفع سوالات و انتخاب رشته كنكور 97 هدفمند خود ميتوانيد با شماره گيري شماره 9099072943 ازطريق تلفن ثابت و بدون گرفتن پيش شماره تماس حاصل نماييد.

توجه: افرادي كه تمايل به مشاوره انتخاب رشته حضوري دارند جهت تعيين زمان و رزرو وقت مشاوره با شماره 09033806196 در تلگرام پيام بدهند تا در اسرع وقت هماهنگي لازم با مشاوران تخصصي انتخاب رشته سراسري درخت دانش به عمل آيد.

 "دوس داري مهم ترين اتفاق زندگيت در سال 97 چي باشه ؟ "

شرايط انتخاب رشته كنكور سراسري 97

معيارهاي درست و منطقي در انتخاب رشته سراسري 97 آگاهي و تفسيري درست از بندهاي مختلف كارنامه كنكور كه شامل: نمره كل، ميزان تاثير سوابق تحصيلي، رتبه در منطقه و كشور، سهميه متعلقه به هر دانش آموز، نمره كل يا همان تراز، مقايسه تراز هر داوطلب با رتبه هاي برتر كه داراي تراز 13000 و ارقامي در اين حدودند، شناخت درباره رشته هاي دانشگاهي و واحدهاي ارائه شده هر رشته در دانشگاه، بازار كار، موقعيت و وضعيت رفاهي هر دانشگاه و .... از معيارهاي انتخاب رشته منطقي به شمار مي آيند، براي اطلاعات بيشتر در مورد شرايط انتخاب رشته كنكور سراسري سال 97 بر روي لينك رنگي زير كليك نماييد:

نحوه انتخاب رشته كنكور سراسري 97

قبل از انجام انتخاب رشته هر مشاور آگاهي بايد جواب سوالهاي زير را بيابد:

  • تراز كسب شده اين داوطلب مي تواند او را به كسب كدام رشته ها و كدام دانشگاه ها سوق دهد؟
  • با توجه به سهميه متعلقه به اين دانش آموز در كدام رشته ها مي تواند پذيرش شود؟
  • رشته ها و دانشگاه هاي مورد علاقه اين داوطلب كدامند؟
  • از اهداف اين دانش آموزكسب رشته خاص يا دانشگاه خاصي است؟
  • و ...

مشاوره انتخاب رشته

انتخاب رشته منطقي در كنكور سراسري 97

در اين مقاله درخت دانش بر ان است كه توضيحات لازم و ضروري جهت يك انتخاب رشته درست و منطقي را در اختيار داوطلبان كنكور سراسري 97 قرار دهد.

در كارنامه اي كه در اختيار داوطلبان كنكور سراسري سال 97 قرار مي گيرد، چهار جدول اساسي وجود دارد كه به اختصار درباره انها توضيح مي دهيم در يكي از جدول ها نمرات خام، دروس امتحاني امده است.

عنوان دروس با نمره هر درس نشان داده شده است كه نمره هر درس را با توجه به تعداد سوالات صحيح ضربدر عدد ۳ منهاي تعداد سوالات غلط جواب داده شده نموده و تقسيم بر تعداد كل سوالات آن درس ضربدر ۳ نموده و جواب به دست امده را در عدد صد ضرب مي كنند تا درصد نمره يك درس محاسبه شود.

"بهترين قبولي هاي كنكور چه درصدهايي داشتند و كجا قبول شدند؟؟"

يكي از منطقي ترين فاكتورها براي انتخاب رشته كنكور سراسري 97، انتخاب رشته بر اساس آخرين رتبه هاي قبولي رشته و ظرفيت دانشگاهها براي كنكور سراسري 97 مي باشد براي اطلاع از رتبه هاي لازم براي قبولي در رشته هاي پرطرفدار بر روي لينك هاي زير كليك نماييد:

رتبه لازم براي قبولي در رشته پزشكي ۹۷

رتبه لازم براي قبولي پزشكي پرديس خودگردان ۹۷

رتبه لازم براي قبولي در رشته پرستاري ۹۷

رتبه لازم براي قبولي در رشته هاي هنر ۹۷

براي اطلاعات بيشتر در مورد رتبه و تراز قبولي لازم براي انتخاب رشته كنكور سراسري 97، انتخاب رشته بر اساس ظرفيت دانشگاهها و تمامي 20 فاكتور انتخاب رشته ميتوانيد با شماره گيري شماره 9099072943 (با تلفن ثابت بدون كدگيري) تماس حاصل نماييد.

 

جدول وضعيت رتبه و نمره كل داوطلب در كنكور سراسري 97

در جدول بعدي وضعيت رتبه، نمره كل داوطلب در هر زير گروه وپايش داده شده است. در اين قسمت كه مهمترين بخش از كارنامه اوليه داوطلب مي باشد، درصد تاثير سوابق تحصيلي و رتبه در سهميه از بين x شركت كننده و رتبه كشوري بدون سهميه بين x شركت كننده و نمره كل نهايي در تمام زير گروه ها مشخص شده است.

جدول شماره 2

قبل از توضيح درباره اين جدول شماره ۲ بايد براي شما داوطلبان معني يك جمله را توضيح دهيم و آن اين است كه بعد از بيرون آمدن از جلسه آزمون سراسري خيلي زياد مي شنويد كه مي گويند اگر فلان درس براي شما دشوار بوده جاي نگراني نيست چون براي همه سخت و مشكل بوده است.

آيا واقعا جاي نگراني نيست؟ بلي كاملا صحيح است زيرا كه اينجا بحث رقابت است و ميزان موفقيت شما در يك درس و كسب نمره خوب بستگي به نمره بقيه رقيبان دارد كه تا چه حد توانايي كسب نمره خوب را داشته اند. چون براي به دست اوردن تراز كل شما در يك درس، ميانگين تراز رقيبان شما در همان درس و همچنين تعداد كل شركت كننده ها محاسبه مي شود. به اين ترتيب رتبه ۱ كنكور سراسري برابر با بيشترين تراز يا نمره به دست امده مي باشد.

نتيجه گيري از اين محاسبات

اما اين محاسبات فقط براي نمره كل كشوري است و بايد محاسباتي مانند اعمال سهميه در ان گنجانده شود.
طبق اطلاعات به دست امده و پيش بيني مشاوران درخت دانش تراز نفرات برتر كنكور سراسري سال 97 تقريبا در حدود 13500 تا 14000 مي باشد يعني كسي كه در سهميه رتبه او پايين تر از ۱۰۰۰ باشد، تقريبا ترازي بالاتر از ۱۰۰۰۰ بايد كسب كند.

" فراموش نكنيم يه هدف تحصيلي بدون برنامه و انتخاب رشته درست فقط يك هدفه "

نرم افزار انتخاب رشته كنكور سراسري 97

خوبي استفاده از نرم افزار انتخاب رشته اين است كه به طور تقريبي مي توانيد از وضعيت پذيرش در سالهاي گذشته مطلع شويد. اما ايراد بزرگي كه در همين زمينه وجود دارد اين است كه انتخاب رشته هاي اين نرم افزارها براساس رتبه ي داوطلب مي باشد اما در اصل، پذيرش از سوي سازمان سنجش از طريق نمرات تراز داوطلبان صورت مي گيرد و اين ميتواند اعتبار و پايايي اين نرم افزار هاي انتخاب رشته را زير سوال ببرد.

به عنوان مثال فرض كنيد كنكور پارسال از سطح سوالات راحت تري برخوردار بوده و سوالات كنكور امسال دشواري بيشتري داشته،  لذا تراز داوطلبان در سال گذشته از امسال  بالاتر مي باشد و در نتيجه مثلا رتبه 1000 امسال با رتبه 1000 پارسال از تراز متفاوت و به دنبال آن شانس قبولي متفاوتي برخوردار است. حالا به همين نقطعه ضعف تغيير كردن ظرفيت هاي هر سال مخصوصا در رشته  هاي پرمخاطب را هم اضافه كنيد.

تاثير سهميه در انتخاب رشته سراسري 97

تعييين سهميه تحصيلي داوطلب از طريق تعيين اخذ مدرك تحصيلي دو سال آخر دبيرستان و دوره پيش دانشگاهي براي نظام جديدي ها و سه سال آخر دبيرستان يا هنرستان براي نظام قديمي ها خواهد بود.در صورتي كه داوطلب سهميه مناطق، محل اخذ مدرك تحصيلي در طول سه سال نامبرده در بالا متفاوت بوده باشد، سهميه او جزو منطقه اي محاسبه خواهد شد كه از لحاظ منطقه اي برتر و بهتر ارزشگذاري شود.

براي دريافت اطلاعات تكميلي تاثير سهميه در انتخاب رشته كنكور سراسري 97 بر روي لينك زير كليك نماييد:

تاثير سهميه در كنكور سراسري ۹۷

تاثير سوابق تحصيلي در كنكور سراسري 97

در جدول دومي كه اشاره كرديم كلمه سوابق تحصيلي نوشته شده يعني تاثير سوابق تحصيلي در كنكور سراسري سال 97 براي داوطلبي كه در رشته ازمايشي تحصيلي خود ازمون داده باشد، 30 درصد.و براي كسي كه رشته تحصيلي و گروه ازمايشي كنور او با هم يكي نباشد، تاثير سوابق تحصيلي در انتخاب رشته كمتر خواهد بود.
رتبه در سهميه يعني بعد از محاسبه رتبه كل كشوري داوطلب را در سهميه خود قرار داده و تراز سهميه او را محاسبه مي كنند. و منظور از رتبه كل نهايي همان تراز كسب شده داوطلب مي باشد.

درصدهاي تعلق گرفته سهميه اي به افراد خاص

طبق دفترچه انتخاب رشته كنكور سراسري 97 سالهاي گذشته 80 درصد سهميه رشته مشاوره و راهنمايي به سهميه آموزگاران وزارت آموزش و پرورش، 40 درصد از ظرفيت هر كد رشتههاي ناحيه اي، منطقه اي و كشوري روزانه در استان هاي كرمانشاه، كردستان، لرستان، ايلام، بوشهر، كهگيلويه و بوير احمد، هرمزگان، چهارمحال و بختياري به داوطلبان بومي اين استان ها تعلق مي گيرد.

20 درصد ظرفيت در رشته هاي نوبت دوم در هر رشته به كارمندان دانشگاه ها،  10 درصد از رشته محل هاي پرستاري به بهياران واجد شرايط، 10 درصد ظرفيت رشته هاي نوبت دوم در هر رشته به كاركنان دانشگاه ها و كارمندان رسمي وزارت علوم و تحقيقات آن استان تعلق گرفته است.

از لحظ محاسبه براي سهميه بومي گزيني، در دوره هاي مجازي، سهميه كشور در دوره هاي بين المللي سهميه كشوري و بومي گزيني در نيمه حصوري 80 درصد بومي استان، در پيام نور 70 درصد بومي و 30 درصد بومي شهرستان هاي تحت پوشش، در غير دولتي 80 درصد بومي ناحيه و در رشته هاي شبانه 80 درصد به بومي همان استان تعلق مي گيرد.

" پيش به سوي دانشجو شدن "

اهميت مشاوره انتخاب رشته كنكور سراسري ۹۷

يك مشاوره انتخاب رشته كنكور 97 با در نظر گرفتن شرايط مخصوص داوطلب، استعداد، تراز كنكور 97، پر درآمدترين رشته و بازار كار، علاقه، تراز آخرين نفر قبولي كنكور 96، مسافت و سطح علمي دانشگاهها و بسياري از فاكتورهاي ديگر مي تواند انتخاب رشته اي را انجام دهد كه نرم افزار انتخاب رشته تنها يكي از فاكتورها را دارا مي باشد.

توجه: افرادي كه تمايل به مشاوره حضوري تخصصي دارند جهت تعيين زمان و رزرو وقت مشاوره با شماره 09033806196 در تلگرام پيام بدهند تا در اسرع وقت هماهنگي لازم با مشاوران تخصصي انتخاب رشته سراسري درخت دانش به عمل آيد.

براي مشاوره تخصصي رشته ها و زير گروهها بر روي لينك هاي زير كليك نماييد:

مشاوره انتخاب رشته كنكور رياضي ۹۷

مشاوره انتخاب رشته كنكور انساني ۹۷

مشاوره انتخاب رشته كنكور تجربي ۹۷

انتخاب رشته رشته هاي نيمه متمركز 97 (داراي مصاحبه)

درباره رشته هاي خاص نيز بايد براي انتخاب رشته دقت نمود. انتخاب رشته از بين رشته هاي تحصيلي دانشگاه مذاهب اسلامي در تهران، زاهدان، سنندج، دانشگاه صنعتي مالك اشتر حتما بايد رشته هاي انتخابي از اين دانشگاه ها در فرم انتخاب رشته در اولويت اول تا سي ام قرار داده شوند.

رشته هاي خاص دانشگاه شهيد مطهري تهران، دانشگاه غير انتفاعي اصول الدين، مؤسسه غير انتفاعي سوره، دانشگاه علوم قضايي و خدمات اداري(دادگستري)، دانشگاه علوم معارف قرآن كريم (وابسته به سازمان اوقاف و امور خيريه) كه داراي مراحل گزينش و معاينه و مصاحبه هستند بايد حتما در اولويت اول تا نهم در فرم انتخاب رشته قرار گيرند.

مشاوره تحصيلي درخت دانش(انتخاب رشته كنكور سراسري 97)

مشاوران با تجربه و متخصص درخت دانش با شناخت كامل از رشته هاي دانشگاهي و و بازار كار هر رشته و اطلاعات كامل درباره هر دانشگاه و مفسر در موضوعات كارنامه كنكور سراسري 97 مي تواند بهترين و مناسب ترين رشته ها را با توجه به رتبه اكتسابي شما داوطلبان گرامي انجام دهد، براي اطلاعات بيشتر نتايج انتخاب رشته كنكور 97 ميتوانيد بر روي لينك زير كليك نماييد:

براي اطلاعات بيشتر در مورد انتخاب رشته بدون كنكور رشته هاي دانشگاه آزاد بر روي لينك زير كليك نماييد و تا انتهاي پستاي ما را مطالعه بفرماييد:

مي توانيد جهت دستيابي به مشاوران مجرب درخت دانش با شماره 9099072943 بدون كدگيري از تلفن ثابت تماس گرفته و آينده خود را با راهنمايي هاي مشاوران درخت دانش هموار كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.